tirsdag 26. april 2016

Ny interesse

Jeg har i det siste blitt mer og mer interessert i å lage mat, og har virkelig funnet gleden i å prøve (og definitivt feile) på kjøkkenet. Som jeg skrev tidligere denne måneden så bakte jeg min egen bursdagskake, og siden jeg jobber på hotell så har jeg jo muligheten til å spørre profesjonelle kokker om råd og tips når som helst. Det er jo veldig nyttig, og i kombinasjon med internett har jeg innsett at jeg har enorme ressurser for informasjon og oppskrifter. En ganske annen verden enn før da kokebøker, erfaring og naboer var kildene man hadde til rådighet...

Har også begynt å utvide kjøkken-arsenalet mitt litt, og her om dagen kjøpte jeg min første trykkoker. Jeg elsker å lære nye ting har jeg innsett, og blir super-fascinert av informasjon som f.eks. at man nå nærmere 130 grader i trykkoker... =)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar