søndag 17. november 2013

Jeg elsker vinteren!

Fy fader som jeg elsker vinteren. Nå har snøen dalt ned to dager i strekk og lagt seg som et fint hvitt teppe over marka. Jeg har vært ute og løpt i flere timer de siste dagene for å nyte lukten av snø. Ja, jeg elsker lukten av snø. Det er bare å stoppe litt opp og trekke frisk luft inn gjennom nesa så kjenner man det ikke bare er kald luft man får i seg. Man får i seg en viss ferskhet, noe nytt, noe rent og guddommelig nesten. Livet er herlig når man løper igjennom skogen og kjenner snøen krumme seg under skoene. 


Det eneste negative med løpeturen var at jeg merket at skoene har begynt å lekke. Ble våt på bena, noe som ikke er all verden egentlig men som er en fare for jobben – kan jo ikke bli syk! De fleste nordmenn har gått bort fra sin vinterkultur, jeg blir dritsur egentlig når jeg ser unge menn hope seg opp under varmelamper på kafeene i sentrum. Herregud a mann, kom deg ut i villmarka og nyt Norge som det en gang var! Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar