onsdag 23. oktober 2013

En uvanlig hendelse i skogen

I går da jeg var ute og løp en tur i skogen fikk jeg se noe jeg aldri har sett før. Det er ikke akkurat en uvanlig hendelse ute i skogen, men det er første gang jeg har vært så heldig å få se det. Jeg kom rundt en sving på veien gjennom skogen, og rett foran meg, kanskje 100 meter unna, sto det den stor elgokse og kikket på meg. Den sto på en knaus litt over veien, og det så ut som den hadde tenkt seg over veien. Den har sikkert blitt skremt når den hørte at jeg kom dundrende gjennom skogen. Som sant er, så ble jeg faktisk litt skremt jeg også, så vi ble bare stående å se på hverandre noen sekunder før den snudde rundt og løp tilbake der den kom fra.


Men det skal være sikkert, det er ikke for ingenting at elgen blir kalt skogens konge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar