torsdag 16. juli 2015

Turister (og alle andre) trenger av og til ekstra god service.

 
I nyhetene har det vært masse snakk om familien som glemte passene i bilen på flyplassen og nesten gikk glipp av drømmeferien i USA. Det er ikke bare de ansatte i Norwegian som står på for å redde ferien til folk, det gjorde jeg senest i dag!

Bilen til noen franske turister viste motorstyringsfeil på kjørecomputeren, og da skal man jo stoppe umiddelbart akkurat som de gjorde. Men det er jo ganske vrient å få motorstopp i et land der man ikke kan språket, og da kom de til meg for å få hjelp. Når man jobber med turister og ellers i servicebransjen må man like å løse både små og store problemer, og jeg søkte på nett og tok noen telefoner for å finne bilverksted som kunne hjelpe umiddelbart. Ikke noe problem, vi kunne bare sende bilen til franskmennene med en bilbergingsbil så skulle de se på den med en gang den kom.

Bergingsbilen kom og plukket opp den franske bilen, og etter noen timer fikk jeg telefon om at bilen var reparert og i sin skjønneste orden. Det var bare en liten elektronikkfeil, og ikke noe alvorlig eller dyrt.

De glade turistene både ga meg tips og har invitert meg ut på en øl, jeg har planlagt å vise de rundt i byen og praktisere litt rusten fransk. Det skal bli gøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar