tirsdag 18. februar 2014

Reisen er i gang!


Hallo der hjemme! 

Nå sitter jeg her i St. Petersburg og nyter meg en kopp kaffe før jeg skal hoppe på toget mot Moskva. Der blir jeg i et par dager og setter kursen mot Jekaterinburg. Derfra får jeg se an hvor jeg reiser, men tenker meg mot enden av Sibir før jeg svinner sørover og inn i Kazakhstan. St. Petersburg er fantastisk, vakkert og rent med masse snille mennesker. Det stikk motsatte av hva jeg hadde forventet av Russland, egentlig. Ble kjent med et svenskt par på båten som har vært her mange ganger, de mente at russerne fra St. Petersburg var helt annerledes enn de som bor ellers i landet. Så nå gleder jeg og gruer meg til å klyve av toget i Moskva! 

Prisene her er sinnssyke forresten, nesten som i Oslo! Og bilene, da. Fy faen, har ikke sett så mange stilige biler før! Virker som at hele byen er full av millionærer – tusenvis av Porscher, Bugattier, Mercedeser og Jaguarer flyter forbi dag inn og dag ut. Har til og med sett en Rolls Royce her, i Russland! Er i sjokktilstand enda, men er veldig glad for at jeg tok turen. Fordommene er knust og sprengt i fillebiter, for å si det mildt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar