søndag 2. februar 2014

Russisk visum

Det er faen ikke lett å skaffe seg russiskvisum, altså. Jeg har snakket med ambassaden i to uker nå og til og med vært en tur i Oslo for å se dem i øynene, men fortsatt ikke fått visum. Problemet er visst at jeg ikke har noen mottagende part i Russland og ei heller noen hotellbokning. Nå har jeg sendt over bekreftelsen fra et russisk reisebyrå om at jeg har satt av billetter til den transsibirske jernbanen, så nå tror jeg alt skal gå i orden, men det er under to uker igjen til jeg reiser så begynner å bli stressa. Var forresten ute og jogga her om dagen når jeg så en elg igjen. Han sto og stirra på meg fra lang avstand når jeg stoppet opp. Så jeg skrek til ham at jeg skal til Russland og hilse på familien hans – og tro det eller ei, men det virker som han ble glad. Han gikk litt mot meg og lagde noen lyder før han snudde seg og stakk av. Lurer på om han forsto meg?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar