torsdag 19. desember 2013

Økonomien

Jeg snakket med sjefen på jobben i dag og han ba meg ta en lang ferie. Altså, skikkelig lang. Jeg trodde først at han prøvde å sparke meg, men det viser seg at jeg ikke har brukt opp feriedagene mine på mange år og har nå nesten tretti dager som jeg må bruke så fort som mulig. Det var julegaven hans til meg. Og jeg som tenkte at jeg hadde vært borte en del. 

Elleve år med to-tre dager ekstra er visst en del. Så da har jeg tenkt på å kombinere cruiset jeg tenkte å ta med en tur på et russisk tog. Kanskje transsibirske? Den har jeg hørt skal være veldig dyr, men da er det jo bare å søke sms lån eller noe sånt, har hørt mye snakk om små forbrukslån i det siste. Har visst blitt utrolig lett å låne litt penger når man trenger det. Altså er ikke penger et problem, men tiden. 

Transsibirske tar sikkert over en måned og jeg tør ikke være borte fra jobben så lenge. Tenk om noe går galt og de trenger min hjelp mens jeg sitter og drikker vodka med noen russere i Vladivostok? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar