fredag 6. desember 2013

Vinter takk!

Nå håper jeg at snøen legger seg snart. På Vestlandet regner det mye mer enn her i Lillestrøm, så jeg håpet på å få se en hvit jul når jeg flyttet østover. Nå har jeg vært her i snart tolv år uten å ha en skikkelig hvit jul. Det har vært to-tre ganger man kan ha kalt det en hvit jul, men jeg forestilte meg skikkelig store snøberg med glade mennesker som bygde isslott og kastet snøballer. Nei, Østlandet har blitt veldig travelt og folk har nesten ikke tid til sånt lenger. Snøen blir måkt bort så fort den lander og den eneste måten man kan lage snømenn på er om man drar ut av byen eller om man har et stort hus med hage. Godt jeg ikke har barn, da måtte jeg ha flyttet til Karasjok for å gi dem en skikkelig villmarksoppvekst.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar